Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Rekisteröidy/Kirjaudu sisään foorumille nähdäksesi viesteihin liittyvät kuvat, videot ja liitetiedostot.

Home   Etusivu   Ohjeet Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kännykkä ja GPS vesitiiviiksi  (Luettu 3612 kertaa)
Juha_H
Super Dude

Aloha Spirit 43
Poissa Poissa

Make surf not war ♥

« Vastaus #11 : 25.03.10 - klo:17:57 »

Sitten ei muuta kuin spiidiä ajamaan  Smiley

http://exposureroom.com/members/ReflexFilms/74fd8e6eae72421b88c7f509b2e92537/
« Viimeksi muokattu: 25.03.10 - klo:18:02 kirjoittanut Juha_H » Ilmoita valvojille   tallennettu

Henri FIN-147
Heimoveli

Aloha Spirit 26
Poissa Poissa

Isolla rätillä todella lujaa...

« Vastaus #10 : 15.03.10 - klo:12:50 »

GT-31 ei todellakaan ole vedenpitävä vaikka niin väitetään, nimimerkillä kokemusta on!
Ilmoita valvojille   tallennettu

Purjeiden ja lautojen korjausta, yksityistunteja, videoklinikkaa yms....
http://www.purjebagit.fi
JarmoM
Aktiiviharrastaja

Aloha Spirit 9
Poissa Poissa

« Vastaus #9 : 15.03.10 - klo:11:56 »

Olen käyttänyt "varmuusvälineenä" kertakäyttömuovipussia (saa lähikaupasta rullatavarana). Pussin suu solmuun ja  gepsi kelluntaliivin taskuun. Pelkkä GT-31 tuskin on täysin vedenpitävä, vaikka niin väitetäänkin.
Juha_H
Super Dude

Aloha Spirit 43
Poissa Poissa

Make surf not war ♥

« Vastaus #8 : 15.03.10 - klo:11:50 »

Speksien esittelyn mukaan GPSResults vaikuttaa todella monipuoliselle. Hyvä vinkki ja pitää testailla kyseistä softaa ensi kesänä.

Missä olet pitänyt kännykkää surffatessa? Onko kotelo pitänyt kapulan kuivana?

JarmoM
Aktiiviharrastaja

Aloha Spirit 9
Poissa Poissa

« Vastaus #7 : 15.03.10 - klo:10:42 »

Juha_H, katso täältä: http://www.gps-speedsurfing.com/default.aspx?mnu=item&item=GPSsoftware
Minulla on käytössä GPSResults ja on näppärä. Kokeilu ilmainen, lisenssi oli 29€, kun hankin v 2008.
Juha_H
Super Dude

Aloha Spirit 43
Poissa Poissa

Make surf not war ♥

« Vastaus #6 : 12.03.10 - klo:14:40 »

Onko muuten Nokian oma Sport tracker paras GPS ohjelma nopeuksien träkkäykseen? Vai löytyykö jotain fiksumpaa ohjelmaa joka soveltuu paremmin surffaukseen?

sailrider
Aktiiviharrastaja

Aloha Spirit 4
Poissa Poissa

« Vastaus #5 : 01.09.08 - klo:13:28 »

Mulla on se Aquapac ja tuntuu pitävän ihan kivasti kuivana vanhaa puhelinta ja GPS mokkulaa. Olen uinutkin pari kertaa oikeen kunnolla, eikä ole mitään onkelmia ollu. Välillä kun aukaisee sen vedestä tullessa ja laittaa takasin kiinni, niin saatta pari "vesihöyry tippaa" olla siellä yläosassa näkyvissä..

Surffia hyvällä mielellä
Juha_H
Super Dude

Aloha Spirit 43
Poissa Poissa

Make surf not war ♥

« Vastaus #4 : 12.02.08 - klo:14:06 »

Jou mään,

Nuo Aquapacit näyttävät ihan asiallisille. Hieman arveluttaa että muodostuukohan pussin sisälle helpolla kondessivettä joka saattaa tehdä korroosiota GPS mokkulaan ja kännykkään. Kysäisin tuolta Bear&Waterista että onko heillä kokemuksia miten kännykät ja muut laitteet ovat kestäneet vesiurheilu käytössä? Vastasivat että kondessivettä tulee vähän kunhan muistaa laittaa silica rae pussin ennen vesille menoa. Bear&Waterissa ei ole kaikkia Aquapac malleja hyllyssä mutta tilaavat kaikkia tuotteita mitä Aquapacin sivuilla on tarjolla.

Pitää vielä miettiä tuon Aquapacin tai vastaavan pussin huolellista kiinnittämistä kelluntaliiviin tai muuhun kohtaan jossa se ei ole tiellä. Muistan että viime kesänä jollain raasulla GPS lähti surffatessa irti livistä ja plumsahti merenpohjaan.

Testailin viikko sitten tuota Sport trackeria vaellus ja laskupuuhissa pohjoisen tuntureilla. Ohjelma tuntuu soveltuvan noihin vapaalaskuhommiinkin ihan kivasti.
« Viimeksi muokattu: 30.03.08 - klo:22:48 kirjoittanut Juha74 » Ilmoita valvojille   tallennettu

TaSe
Aktiiviharrastaja

Aloha Spirit 4
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : 04.02.08 - klo:09:43 »

Jep, Aquapacia minäkin suosittelen. Ensimmäiseni alkoi hieman vuotamaan ja takuuseen sain uuden.
Tuolta niitä saa muutaman euron halvemmalla: http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=18946108
Samppa
Surffaaja
*

Aloha Spirit 3
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : 02.02.08 - klo:22:34 »

Mulla on samoin käytössä Aquapac Pro Sports medium-kokoinen vesitiivis pussi. Siihen mahtuu samaan aikaan ainakin GT-11 GPS ja pieni Samsungin kännykkä. Pussi on jämäkän tuntuinen ja on ainakin minulla pitänyt hyvin elektroniikat kuivana.

Olen itse pitänyt pussia kelluntaliivin taskussa, jonne se mahtuu sopivasti. Mukana tulee myös nauha, jolla sen saa ainakin teoriassa käsivarteen kiinni. Paketti on kuitenkin minulla jossain määrin kookas enkä tiedä miten käsivarressa pitäminen käytännössä toimii.
jape
Harrastaja
**

Aloha Spirit 5
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : 02.02.08 - klo:22:22 »

Itse olen käyttänyt AquaPac pusseja erilaisten vettä karsastavien tavaroiden mukana kuljettamiseen märkäpuvun alla. Sen GPSn voi sitten vaikka tunkea märkäpuvun alle hihaan, olkavarteen. Aquapaceja saa mm. Bear & Waterista: http://www.bearwater.fi/kauppa/prod_list.html?groupID=56&menuID=3&sel=
Juha_H
Super Dude

Aloha Spirit 43
Poissa Poissa

Make surf not war ♥

« : 02.02.08 - klo:21:50 »

Moro,

Nokia julkaisi vähän aikaa sitten Sport tracker ohjelmaan lisäominaisuuksina online palvelun jolla voi kätevästi tallentaa reaaliaikaista karttaa veppisivulle myöhempää tarkastelua varten. Ohjelma vaikuttaa pätevälle ja kehittyy koko ajan. Kannattaa testata omassa Nokialaisessa. Reaaliaikaisen kartan, etäisyyksien ja nopeuden lisäksi ohjelma tallentaa kännykällä otettuja kuvia treenisessiosta.
Tässä esimerkki miltä valmis urheilusessio näyttää kännykän tallennettua session online palveluun.

Sport trackeriä olisi mukava käyttää myös surffatessa joten pitää tuunata laitteille joku vesitiivis kotelo. Onko kokemuksia miten GPS mokkula ja kännykkä kannattaisi suojata merivedeltä? Periaatteessa laitteet voisi laittaa johonkin vesitiiviiseen pussiin mutta sellaista on vähän vaikea kiinnittää käsivarteen tai vastaavaan kohtaan.

Tänks vinkeistä.

Tässä pari kuvaa kännykän käyttöliittymästä

Ohjelma pullauttaa reaaliaikaisesti kartan nettiin jossa se pysyy tallessa ja urheilusessioita voi kätevästi jakaa muille

« Viimeksi muokattu: 11.02.08 - klo:21:44 kirjoittanut Juha74 » Ilmoita valvojille   tallennettu

Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: